Hjertestop på din arbejdsplads – Ingen af os håber, det sker ❤
Skulle det ske…
Har du så alt, du skal bruge til at yde førstehjælp?
Der er faktisk lovkrav om førstehjælpsudstyr i virksomheder, kontorfællesskaber mm.
På arbejdspladsen skal der være:
❗Særlige lokaler til førstehjælp med det nødvendige udstyr.
❗Lokalerne skal være let at komme til med bårer.
❗Ildsluknings- og redningsudstyr.
Der er desuden krav om, at der er oplærte medarbejdere i førstehjælp.
Selvom de førnævnte punkter som udgangspunkt gælder for alle, er der forskel på kravene alt efter branche og virksomhedens størrelse.
Da rammerne, som virksomheder kan agere indenfor, er ret brede, vil det være op til en individuel vurdering af, hvad der er behov for.
Den lille enkeltmandsvirksomhed på tre medarbejdere kan nøjes med en førstehjælpskasse med de mest grundlæggende hjælpemidler.
En stor virksomhed, der udfører højrisikofyldt arbejde, skal måske have hjertestarter, øjenskyl, forbindinger, båre og redningstæpper.
Særligt for byggerivirksomheder er kravene generelt mere strikse.
Hvis du er i tvivl, om der er de tilstrækkelige hjælpemidler på din arbejdsplads, kan du kontakte mig på t.lund@tl-group.dk
Hav en sikker dag alle sammen